salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Tuesday, December 28, 2010

Benarkah SHAKLEE boleh membantu anda?

salam semua,
akhirnya hr nie sy curik sket masa utk update blog nie..weekend busy sgt,de kenduri la, ikut hasben g bowling tournament la..ape la..semlm, kls full plak..mlm de org dtg umah plak..last2 tido2 penat sgt..huhu..hr ni try gk jap..bak kata kak N, hari2 kena update blog nie..tp still x berjaya lg..maafkanla sy kawan2..

so, ri nie nk share tentang Benarkah Shaklee ini berkesan untuk penyusuan? Tq utk Kak N, sy bc nie dr blog die..
Perlu diingatkan ya, SHAKLEE Breastfeeding set hanyalah supplement yg bertindak sebagai pemangkin tambahan untuk penghasilan susu ibu yang lebih berkhasiat, dan dalam masa yang sama ALFALFA yang terkandung dalam set B dan B1, ini bertindak sebagai "milk booster". Di samping itu juga, secara tidak langsung ibu akan mendapat benefit2 lain mcm more energetic, penghadaman jadi lebih lawas, mood jadi ok..dan lain2.

TETAPI, janganlah mengharapkan bila anda makan set ini, susu anda akan mencurah-curah ya....TIDAK SAMA SEKALI..Ia bergantung kepada individu tersebut, sebab anda perlu ingat, kita makan supplemen (tidak kira brand apa pun), bukannya niat utama untuk mendapatkan susu yang melimpah ruah, yang paling penting susu yang lebih berkhasiat untuk diberikan kepada anak. As long susu sentiasa ada, alhamdulillah, itu rezeki yang Allah bagi.

Apa yang paling penting, Set ini akan lagi berkesan jika anda mengamalkan langkah2 di bawah ini:

1. Bayi disusukan sekerap mungkin atau sesi perahan yang sentiasa konsisten....jangan TIDAK PAM hanya kerana payudara tidak bengkak. Namun jika nak rasa payudara penuh dengan susu, amalkan makan alfalfa 6 biji sehari dan minum ESP bagi yang amalkan supplement. You can feel it! TETAPI KENA INGAT! Pastikan pam sehingga payudara kosong untuk mengelakkan BENGKAK SUSU atau clog duct.

2. Minum 3 L sehari. Cuba sediakan indicator. Pastikan anda mengambil 3-4 L air sehari yang disukat melalui botol. Ramai customer yang mengadu susu pekat namun susu belum banyak....kalau tak minum banyak dan tak mengepam dengan konsisten...memang takkan nampak impak yang hebat.

3. Doa yang berterusan bukan sekadar dari niat dari hati atau tadah tangan semata-mata. Perlu ada amalan yang mendekatkan diri kita denganNya. Membaca Al Waqiah setiap malam, berzikir memuji kebesaranNya. Bersedekah dan berbuat baik sesama manusia di mana di samping itu membersihkan hati dari siap wasangka terhadap ALLAH. Bila ada wasangka itu lah kekadang membuatkan rezeki kita terbantut. Kita kena yakin dengan amalan kita dengan ALLAH. Sesungguhnya ALLAH itu MAHA PEMBERI. Mintalah nescaya DIA memperkenankan.


Mungkin ada yang bertanya adakah SHAKLEE ini HALAL dan selamat? YA...Jangan risau kerana 
Shaklee adalah selamat, di mana ia adalah vitamin asli tanpa pewarna, perasa tiruan, asli tanpa kehadiran silika gel. Halal dan diyakini serta punya kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia.

So, renung2kanlah..Harap anda juga dapat manfaatnya seperti saya..

Adios, hasta lavista

No comments:

Post a Comment