salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Thursday, March 31, 2011

Jadual Pengambilan Vitamin

Salam,

Ada rakan saya yang baru nak cuba makan supplement. So, saya try cari info dr gang GBS saya, akhirnya saya terjumpa info nie..terima kasih tuan tanah http://maipilihdotcom.blogspot.com . Mari kita tengok, apa yang u all dh ade,dan jadual pengambilan yang bersesuaian.

VITAMIN LARUT AIR (B dan C) : Seeloknya diambil bersama segelas air

VITAMIN LARUT LEMAK (A,D,E,K) : Vitamin larut lemak memerlukan lemak untuk memudahkan penyerapan. Sebaiknya diambil selepas anda mengambil makanan berlemak/berminyak.

Ostematrix (Kalsium) : Seeloknya diambil sebelum tidur bersama segelas susu

APA YANG TAK DIGALAKKAN

Elakkan pengambila alfafa bersama vitamin E kerana akan mengganggu penyerapan vitamin E

Berikut adalah jadual pemakanan Vitamin Shaklee yang asas.

Selepas breakfast : B Complex, Vita C, Vitalea

Morning tea break: Minum segelas ESP (Kalau tiada ESP..boleh gantikan dengan Cinch Shake/ MealShake)

Selepas Lunch : Alfalfa ( 3-6 biji) * yg ni ikut badan masing..sebab ada yang mkn 2 pg,2 ptg,2mlm..ada plak yg 3 pagi..3 ptg...

Afternoon teabreak : Minum segelas ESP

Selepas Dinner : Yang jenis berkapsul~Lecitin/Omega/Vitamin E (Jika Ada)

Sebelum tidur :Ostematrix

Tetapi, ianya bergantung kepada individu juga. Tak semestinya kena sama.Yang paling penting, pastikan pengambilan air adalah mencukupi sekurang-kurangnya 2 liter. Jadi, bolehla amalkan.

No comments:

Post a Comment