salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Thursday, September 6, 2012

Afiq dan ibu2 susuannya

credit to :
http://hebatkan.blogspot.com

Kisah ini saya terjumpa di KIM (Kumpulan Ibu-ibu Menyusukan), dan bagi saya, sangat insipiring!! MasyaAllah.. 
Zaman sekarang mungkin dah jarang orang nak cari atau jadi ibu susuan. Biasanya bila dah tak mampu nak susukan anak.. next option kita adalah susu formula kan. Tapi tahu tak, sebenarnya ramai ibu-ibu menyusu di luar sana yang production susunya sangat meriah dan kadang-kadang terpaksa dibuang susu yang dah expired sebab x sempat diconsume oleh anaknya. Alangkah baiknya kalau ibu-ibu ini boleh dapatkan anak susuan agar susunya tidak dibazirkan begitu sahaja. 
Alhamdulillah, ada di kalangan rakan-rakan saya yang turut menjadi ibu susuan. Antaranya Mommy Lyna mysuperkids yang turut menjadi salah seorang daripada 10 ibu susuan Afiiq :) Jom baca kisah Afiiq. Moga menjadi pembakar semangat buat kita meneruskan misi penyusuan sehingga 2 tahun!!

Afiiq sewaktu sakit...
Afiiq bersama stok susu daripada ibu susuannya.
Jom amalkan doa ini moga Allah permudahkan usaha kita memberi yang terbaik buat si kecil...

"Ya ALLAH...permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan...AMIN..."

No comments:

Post a Comment