salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Monday, January 3, 2011

Apa Itu ESP

Salam,
.
Hari ini saya nk story sket, tentang Apa Itu ESP atau Energizing Soy Protein from SHAKLEE..Saya mula mengamalkannya semenjak first time sy beli trial pack SET B (breastfeeding set). Sangat sedap, saya suka la..xtau la org lain..Mula2 tu mcm trial pack la, sy sj suke2 beli n rasa sbb dlm blog Kak N, kata bgs..bkn shj utk breastfeeding, tp memang mcm2 benefit sy dpt bile dh start minum tu..

Dah namanya pun soya kan, so mmg kaya la ngan protein.Ibu yang menyusu memang digalakkan untuk minum ESP ni, selain mengamalkan set B atau B1. Ini kerana susu ibu menghasilkan protein. Jadi untuk mendapatkan protein yang berkhasiat, anda mestilah memastikan ianya dari sumber yang bagus. Bukan golongan ibu sahaja yang boleh minum ESP ini, tetapi sesiapa sahaja tak kira, lelaki atau perempuan, tua atau muda, semua boleh minum tau. Memang sangat bagus, kerana protein juga diperlukan untuk membantu pembentukan sel, termasuklah otak.

Apa bezanya dengan soya yang biasa tu.,atau yang kita buat sendiri.? ok, tq to cery..kawan2 leh baca nie..

Tahukah anda Protein terbentuk melalui gabungan 9 molekul asid amino. Ianya sangat sensitif dan mudah terurai jika suhu tinggi. ..apabila kita memasak air soya, kita akan masak sehingga mendidih. Suhu atau takat didih asasnya melebihi 100 darjah celcius. Kebarangkalian untuk 9 amino asid terurai sangat tinggi...maka protien mungkin terdiri daripada amino asid yang tidak lengkap"



Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.
Protein Shaklee adalah non GMO soy : soya Shaklee adalah soya yang dicuci dengan air, bukan dicuci dengan alkohol dan punya banyak khasiatnya.Shaklee menghasilkan ESP melalui proses pengewapan dengan suhu yang dikawal demi menjaga kualiti protien itu sendiri.

Protien Shaklee mengandungi 6 amino asid yang tidak dapat dihasilkan oleh badan dan ini sangat membantu dalam penghasilan sel yang sihat. 

Bagi yang berminat, bolehlah dapatkannya sekarang dengan harga RM121 untuk 1 canister. Jangan risau, itu memang harga ahli yang anda dapat. Dan memang bertahan untuk 2 - 3 bulan, harga mampu milik untuk anda. Jadi tak rugi untuk anda mencuba demi untuk kesejahteraan kesihatan masing-masing. Tepuk dada, tanya selera.


Adios, hastalavista

No comments:

Post a Comment