salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Wednesday, January 19, 2011

boleh tgk jadikan contoh

Salam,
hari ini saya nk share sket citer sorang ibu tentang journey penyusuannnya.bkn per, rs excited bile tgk gmbr2 ebm yg ibu nie dpt utk baby die. alhamdulillah..sy hrp saya boleh jd mcm die jgk satu hari nnt..jom tgk..(tq to momma mia n cery)

Alhamdulillah... dengan izin-Nya, momma dah jumpa "perisai" untuk menggantikan puasa. Last week, momma puasa Isnin & Khamis. Alhamdulillah, dengan izin-Nya momma berjaya menggantikan puasa 2 hari tanpa risau milk supply merudum.

Isnin, 21.6.2010
  • 2x pumping di office and 1x direct feeding (ni pun sebab lil Dzakirah merajuk tak nak EBM after long weekend)
  • Pengambilan masa sahur : Nasi berlauk + set B + fresh milk bercampur kurma + 7 biji kurma
  • Berbuka : Nasi berlauk + 3 biji Kurma + ESP + Performance Drink
  • Hasil pump 1 hari : 8oz + 5.5oz = 13.5oz

- Hasil pump sesi pagi -
- Hasil pump sesi petang -
Khamis, 24.06.2010
- Hasil pump 3x di office -
- Hasil pump sesi pagi, 7.5oz -
- Hasil pump sesi tengahari, 6oz -
- Hasil pump sesi petang, 5.5oz - 
Bukan sahaja susu tidak merudum, malah susu momma lebih pekat. Warna susu juga kekadang ada kekuningan or kehijauan. Selain itu, badan kurang letih. Paling best momma dah kurang terbelit-belit.... heheh sembelit laa. Lil Dzakirah juga semakin berselera minum EBM. Dulu mula-mula 2-3oz jer. Sekarang 3.5oz mesti. Alhamdulillah semuanya dengan izin-Nya. Pengambilan supplement antara ikhtiar momma. Selepas 1 minggu amik ESP momma terus jatuh chenta & terus order satu canister dengan Cery. Since untuk puasa momma tambah pengambilan performance drink pulak. ....Bukan nak promote or nak kata makan supplement confirm susu bertambah... tetapi bila kita istiqamah makan supplemen + jadual pumping kerap (min 6x 1 hari), badan jadi tak stress, hepie jer, insyaAllah... dengan izin-Nya automatik badan kita boleh produce susu tanpa masalah.... dengan syarat jangan lupe doa dan tawakal... dan pk positif!!
 Cerita ni, berdasarkan pengalaman momma mia setelah mengamalkan SHAKLEE..Anda bila lagi ingin merasakan pengalaman ini? Boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut.

No comments:

Post a Comment