salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Wednesday, November 23, 2011

Setelah setahun......

Setelah setahun lebih ( tak ingat brp bulan lebihnyerr..) saya mengamalkan supplement SHAKLEE, hari ni saya nak kongsikan dengan anda kesan yang saya alami pada tubuh badan saya ni..Kira macam testimoni daripada diri sendiri..

1. Bangun pagi, terus rasa tak mengantuk..maksudnye, tak de rasa lesu dan sebagainya...

Sebelum ni: Selalu rasa macam tak puas tidur, bila dah bangun rasa nak tido balik..Bawak keta pun boleh menguap2 banyak kali..

2. Rasa cergas dan bertenaga sentiasa.Saya bagi contoh, perkara yang sangat menngembirakan saya..Setelah lebih 3 tahun saya tak berkecimpung dengan sukan kegemaran saya netball, baru-baru nie saya turun training untuk persediaan tournament next month, alhamdulillah bila bangun tidur, badan saya tak sakit-sakit..

Sebelum nie: Faham-faham je la, kalau dah lama tak bersukan, bila bangun tidur mestilah sakit badan cam org pegi hiking..lenguh kaki tangan semua..

3. Anak yang paling kecik (still breastfeeding), dah kurang kena jangkitan penyakit kecik2, cm batuk, demam, selsema.

Sebelum nie: Kerap sangat anak ni sakit, baik kejap, kena balik..maklumlah duduk kt nursery..misti senang kena penyakit berjangkit..sampai doktor pun dah kenal muka family kiteorg, kerap sangat g klinik..plak tu anak saya nie selalu jugakla bila batuk kena buat nebuliser..

4. Kalau anak pun dah kurang kena penyakit2 ringan tu, sama jugaklah seperti saya..Alhamdulillah.. dipermudahkan.

Sebelum nie:Bukan nak kata kerap, tapi kalau dah batuk tu, amik masa yang lama untuk baik..saya nie jenis yang jarang kena demam tu semua, tapi kalo dh kena, amik masa nak recover..tu sebab bila saya sakit, hasben susah hati..

5. Kulit kaki dah tak kering..kuku pun dah tak de bunga kuku

Sebelum nie: kulit kaki saya selalu kering, cam kita zaman budak2 dulu, bila garis ngan kuku jer, misti ada kesan garis putih..bunga kuku pun dah tak de lagi..suka sangat


6. Ada part-part pada body yang figure and shape agak2 dah berubah bentuk sikit, tapi semakin menjadi cantik dan disukai suami saya..hahah..ini tak leh citer lebih2..nak tau, sms saya..baru leh bgtau dengan detail..


Sebelum nie: sendiri mau ingatla...huhu


7. Suami saya pun sudah mula menyukai makan supplement kerana kesan yang saya alami dan secara perlahan-perlahan, dia pun turut merasai kesan positifnya..


Sebelum nie: Jangan harap la dia nak makan...paham2 je la orang laki nie..


8. Apa yang suka jugak, masalah pembuangan saya berjalan semakin lancar..Hari-hari g melabur kt bilik kecik...


Sebelum nie: saya jenis orang yang payah sangat nak "membuang" hajat..kadan-kadang sampai seminggu... alhamdulillah dah ok skrg..


Dan sekarang, mak ngan ayah saya pun dah amalkan, keluarga dan rakan-rakan yang rapat dengan saya..Kami makan bukan sekadar makan, tapi perlu makan dengan konsisten mengikut kaedah yang betul, dan barulah anda boleh alami dan rasai apa yang kami rasakan..


Salam sayang..


mamamikailmirza+malique

No comments:

Post a Comment