salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Wednesday, September 28, 2011

Kenapa Vitamin C perlu dipatah dua?

Bagi yang sudah memilik Vitamin C SHAKLEE, pati anda perasan di botol vitamin C 500mg Shaklee tertulis perkataan Sustained released? Apa maksudnya? Ia memnerangkan bahawa sebiji vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita. Ia sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi.


Namun apabila kita demam dan selsema, anda dinasihatkan agar mengambil sebanyak dua biji vitamin C iaitu sebiji waktu pagi dan sebiji lagi waktu malam. Selain itu juga, anda boleh mengambilnya secara dipatahkan kepada dua bahagian sebelum ditelan. Untuk apa ya? Ianya untuk memastikan agar vitamin C itu merembeskan kesemuanya vitamin C 500mg. Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa.

Jadi, lepas ni..bolehlah cuba sendiri keberkesanannya pada diri anda. Selamat Mencuba.

Berminat untuk konsultasi lanjut, boleh hubungi saya di 019-3160078.

No comments:

Post a Comment