salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Sunday, July 3, 2011

Fungi Lecithin

Dalam satu kajian menunjukkan orang yang mengalami berat badan berlebihan, fungsi hati mereka didapati terganggu. Oleh kerana hati mengurai dan metabolisme lemak, hati yang sihat berperanan penting menurunkan berat badan. Malangnya, ramai di kalangan kita pada hari ini tidak mempunyai fungsi hati yang sihat.

Hati yang lemah boleh menghalang penukaran hormon – hormon kelenjar tiroid – pengatur kadar metabolik kepada bentuk aktif. Tanpa kadar metabolik yang teratur, amat sukar untuk menurunkan berat badan. Keradangan hati juga menyebabkan pembendungan cecair, satu lagi penyumbang kenaikan berat badan.

Hati turut bertanggungjawab menghasilkan hempedu emulsi lemak dan pengangkut lemak dalam badan. Fungsinya amat penting. Ia menentukan kesihatan dan kecerdasan kita serta mengatur paras lemak badan kita. Oleh itu, satu dari kunci utama bagi mengatasi masalah berat badan ialah meningkatkan fungsi hati.

Pelbagai penyelidikan sains menunjukkan lesitin, fosfolid yang berlaku secara semula jadi, telah diakui sejak dulu lagi sebagai nutrien perlu bagi hati. Walaupun berbentuk lipid, lesitin adalah separuh larut air dan ejen emulsi yang membantu menyuraikan lemak, mengawal pengumpulan lemak dalam organ-organ. Dengan menyuraikan lemak secara kedap, lemak tidak akan berkumpul dalam badan dan dengan itu dapat mencegah pengumpulan lemak yang tidak diperlukan.

Sehubungan itu, untuk menurunkan berat badan dengan berkesan, lesitin amat perlu dalam diet kita. Lesitin boleh didapati dalam kuning telur, kacang soya dan hati tetapi makanan sebegini mempunyai kandungan lemak yang tinggi. Makanan tambahan lesitin adalah sumber lesitin yan baik.

MENGAPA LECITHIN SHAKLEE PERLU MANJADI PILIHAN?
·        Kacang soya – sumber semulajadi yang terpilih.
·        Kapsulnya mempunyai ciri-ciri lecithin sebagaimana di anugerahkan oleh alam
·        Tiada pengawet, perwarna, perasa tiruan
·        Kepekatannya.
- 1 kapsul : 520 mg lecithin
                   78 mg phosphatidycholine
                   47 mg phosphatidylinositol
Jadi, jika berminat untuk mencuba SHAKLEE LECITHIN, bolehlah menghubungi saya di 019-3160078 untuk mendapatkan keterangan lanjut.

No comments:

Post a Comment