salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Saturday, October 8, 2011

Puan S berumur 26 tahun dan beliau mempunyai masalah period yang tidak teratur maka masalahnya berlarutan apabila muka penuh dengan jerawat dan dan ianya telah menjejaskan keyakinan diri puan S.

Maka, Puan S telah dicadangkan untuk mengambil 4 jenis supplement iaitu:
GLA, B com, Vitamin C dan Performance Drink ( bagi yang kurang minum air sangat perlu ambil PD )

Apakah fungsi setiap satu jenis vitamin ini :

GLA ianya mengandungi vitamin E disamping ianya berfungsi untuk menstabilkan keadaan hormone di dalam tubuh badan kita. Ianya juga membantu membakar lemak di dalam salur darah.  Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.Membantu meningkatkan kesuburan. Melegakan PMS (sindrom pra-haid). Membantu dalam menangani menopaus. Menguatkan kuku dan rambut.Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri. Membantu menangai eczema.Melegakan simptom akibat artritis rheumatoid.Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.Menguatkan imuniti tubuh.Memperlahankan proses penuaan. Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung. Mengawal kencing manis dan darah tinggi. Mengawal kolesterol dan bagus untuk fungsi saraf.


B complex seperti sedia maklum....B for beauty. Vitamin B membantu mencantikkan wajah selain menampakkan seri wajah bagi mereka yang alami wajah kusam.


Vitamin C penting untuk pembinaan kolagen. Tanpa vitamin C , sel dalam tubuh mudah rosak maka bagi kulit yang banyak jerawat ambil masa yang lama untuk pulih.


Performance drink membantu memastikan kandungan gula dalam darah stabil dan badan tidak mudah hidrat. Kekurangan air dalam badan antara punca kulit wajah mengeluarkan jerawat disamping pengambilan yang tinggi lemak boleh menjejaskan kesihatan kulit.


Berapa lamakah nampak kesan? Paling awal 7-14 hari. Paling lewat 21 hari untuk kulit wajah yang cantik dan berseri! Tetapi, pengambilan perlulah diambil secara konsisten, di samping minum air yang mencukupi.



Ingin mencuba? Hubungi saya untuk konsultasi secara percuma dan untuk mendapatkan harga istimewa.

No comments:

Post a Comment