salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Wednesday, November 27, 2013

Bagaimana Shaklee membantu anda merawat resdung dan ekzema


Bagaimana Shaklee membantu anda?





  • Anda disarankan supaya ambil SET G yang mengandungi;



Vitamin C

  • ianya sebagai antioksidan yang baik. 
  • Ianya sangat penting untuk meningkatkan antibodi seseorang. 
B complex 

  • lebih bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon 
Alfalfa

  • mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri, ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutama akibat dari eczema, resdung, allergic dan gegata. (Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai supplement mereka).


Aturan makan:

  • B-Complex – 1 biji sehari (selepas makan). 
  • Vitamin C – 2 biji sehari. 1 biji pagi, 1 biji malam (selepas makan). 
  • Alfalfa – 4 biji sehari. 2 biji pagi, 2 biji malam (selepas makan).

Siapa yang sesuai? 

Mereka yang punyai masalah resdung, eczema, gegata, asma dan allergic. Sesuai juga buat ibu yang menyusukan anak kerana Alfalfa boleh bertindak sebagai milk booster. 


Untuk bayi yang mengidap penyakit ekzema dan masih menyusu susu ibu,cara untuk itu ialah dengan ibu boleh mangambil vitamin Alfalfa dan seterusnya memberikan bayi anda susu badan.

Selain itu, anda juga boleh mencuba
  • Sapu herbal cream. Herbal blend ni mengandungi bahan2 supermoist dimana ia mengikat moisture dlm kulit kita. Walau bagaimanapun, herbal blend ini juga mengandungi menthol, jadi perlu disapu nipis2 sahaja. Jika ada kesan negatif, hentikan penggunakan.
  • Pastikan minum banyak air masak.
 
Walau bagaimanapun, dapatkan konsultasi sebelum dan selepas pengambilan ya. Pastikan ikut saranan pengedar untuk pengambilan yang betul.


Bagi Ibu Menyusu + Anak Ekzema:

Kebanyakkan ibu2 yang membeli Set B (menyusu) adalah tergolong dari mereka yang mempunyai anak yang mempunyai eczema...dan ternyata sejak pengambilan supplement banyak membantu mengurangkan masalah yang dihadapi oleh anak mereka. Walaupun pada tujuan asal alfalfa diambil hanya sebagai milk booster namun sebab ianya diserap ke dalam susu ibu maka si kecil turut mendapat manfaat alfalfa itu sendiri.


Berminat? Ingin mendapatkan maklumat lanjut? Hubungi saya ataupun sms/whatsapp saya di 019 3160078 sekarang juga untuk mendapatkan harga yang istimewa.

  




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  



** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

No comments:

Post a Comment