salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Friday, November 8, 2013

Vivix dan Kehebatannya







Fungi utama Shaklee Vivix:
  • memperbaiki sel-sel badan
  • menghapus radikal bebas
  • dan memperbaiki DNA
inilah rupa sirap Vivix
Siapa yang perlukan Vivix? 
  • Semua orang dewasa yang mahu tampak awet muda dan sihat optimum
(PERHATIAN: ibu mengandung tidak disarankan mengambil Vivix)

Bagaimana Vivix bertindak?
  • Kerosakan DNA
Setiap hari sel tubuh badan diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Kesan serangan merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu 'typo' (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel. Campuran Vivix Shaklee akan melindungi dan memperbaiki sellular DNA di dalam badan.
  • Pengawalan Genetik
Pengawalan genetik di dalam badan beri kesan ke atas deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap selular. Dalam satu ujian klinikal yang terbaru, hasilnya membuktikan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menyokong melambatkan penuaan tahap selular. Jadi seseorang akan tampak lebih muda dari umur sebenar.
  • Pengeluaran tenaga yang kian menurun oleh sel-sel.
Mitochondria (penjana tenaga) dalam tubuh manusia menghasilkan tenaga yang diperlukan. Bila umur semakin meningkat kecekapan mitochondria juga menurun. Ini juga beri kesan kepada fungsi sel yang turut menurun. Vivix Shaklee menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitichondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel. Menjadikan seseorang lebih cergas dan bertenaga.
  • Penimbunan Protein AGE
Lebihan protein AGE (advanced glycation end products) akan beri kerosakan tahap selular yang akan melemahkan kekuatan sel dan hayat umur seseorang. Ramuan Vivix ada 10 kali ganda lebih kuat dari resveretrol ( kandungan unik dalam buah anggur "muscadine") untuk melambatkan pembentukan protein AGE. Kesannya muka tampak 'fresh' dan muda.

Kebaikan Vivix juga meliputi memelihara kesihatan jantung, otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga pada tahap selular, kesihatan dan kesejahteraan.

No comments:

Post a Comment