salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Monday, November 18, 2013

Set breastfeeding juga boleh kurus


Komposisi utama susu ibu adalah protein, diikuti dengan kalsium, dan barulah vitamin, mineral, lemak dll.
Protien adalah makanan sel yang mana kita tahu 25% badan kita adalah protein, unsur kedua terbesar selepas air (75% badan kita adalah air). Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter. Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian. Selain membantu dalam penysuan ibu, bayi cepat kenyang, protein juga membantu anjalkan kulit, elak payudara kendur.




Umum mengetahui Kalsium sangan penting dalam pembina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang enteng. Minumim 1000mg kalsium diperlukan dalam diet harian ibu menyusu. 1000mg bersamaan 1L fresh milk! Bayangkan anda perlu mengambil 1L fresh milk setiap hari, jika dicongak, Ostematrix jauh lebih jimat
J
Kekurangan kalsium kita boleh mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu dan kebas kaki atau tangan. Satu lagi perkara penting, jika anda mengambil kalsium pastikan bersama vitamin D, kerana Vitamin D membantu penyerapan Kalsium dalam tubuh dimana mengelakkan penghasilan batu dalam ginjal.


Lecithin



Salah satu fungsinya adalah sebagai pemecah lemak dan ianya sesuai untuk ibu menyusu. Apa yang istimewa, Lecithin ni bebas kolestrol .Bagi yg beli Lecitin bertujuan utk mengawal berat badan.. boleh ambilnya selepas heavy meal.. 6caps/day..Oh ya... dan yg bonusnya.. Lecithin ni ada byk fungsi lain selain pemecah lemak.

No comments:

Post a Comment