salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Thursday, February 24, 2011

Teknik Urut Untuk Melancarkan Susu

Salam,

Dulu-dulu waktu saya mula-mula berjinak-jinak dengan dunia penyusuan nie, sy dh try macam2 kaedah untuk membantu saya menambah production susu.. Tapi, itu dulu, baru nak membiasakan badan dengan jadual pengepaman, di samping kaedah-kaedah lain yang membantu. Alhamdulillah bila semuanya dah berjalan dengan lancar, saya just maintain je apa yang saya buat tu, tapi tak sekerap dulu. Disamping menjaga pemakanan dan juga supplement yang saya amalkan. Alhamdulillah sangat2. Anak saya pun dah masuk setahun 2 bulan..tinggal 8 bulan je lagi nak teruskan perjuangan. Yang penting, jangan fikir negatif..chaiyyok2x lieya..teruskan....

Ok, panjang pulak intro..huuuhuu..so, saya nk refresh balik apa yang saya pernah buat dulu..Salah satunya teknik urutan nie..Boleh cuba kalau nak..nie sy amik dr http://sweetstory.yuitsumuni.com





Mulakan dengan bahagian belakang, urut ke atas kawasan yang diloretkan.

Kemudian sambung dengan mengurut bahagian depan dari bahu turun ke pangkal payudara anda.

Jika ada ketulan etc tuam dengan tuala yang ‘disuamkan’

Jadi, anda pun boleh buat kalau nak..dulu, saya hari-hari buat sebelum sesi pumping..saya belasah je dulu semua teknik, alhamdulillah last2 jadik jugak..nak best lg, leh tmbh dgn pengambilan SHAKLEE BREASTFEEDING SET..Tak percaya? Cuba dulu..Hubungi saya di 019-3160078 sekarang.

No comments:

Post a Comment