salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Tuesday, June 21, 2011

Pregnant??

Pagi ini, saya berkongsi kegembiraan dengan kawan saya waktu sekolah dulu, dh pregnant anak yang ketiga..So, baru bulan lepas kawan saya ni baru start consume SET B (for breastfeeding)..So, dia tanya kepada saya apa yang sesuai untuk dia makan di dalam set tu.. So, untuk kawanku alyynd..di bawah ini, saya listkan yg boleh alynnd makan ye..

B Complex
Terdiri daripada lapan vit B beserta Folic Acid dan Biotin. Perlu bagi urat saraf dan sangat penting bagi ibu hamil.

Vitamin C
Melindungi sel , penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel2 tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Ianya juga membantu dalam penghadaman zat besi di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

Multivitamin ( Vitalea)
Mengandungi 12 vitamin dan 7 galian. Tidak mengandungi pewarna dan ianya adalah produk pertama yang ditemui oleh founder Shaklee.

Selain itu, boleh juga mencuba...

Protien (Energizing Soy Protien)
Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protien yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit.

Omega 3 ( Omega Guard)
Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari petingkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.

Kalsium ( Ostematrix)
Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. Membaiki ransangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

(tq to Kak N)

Antara set bersesuaian yang ditawarkan untuk preggy mommy ialah...

Preggy Mom 1st Trimester

120 tabs Vitalae/Multivitamin
120 tabs B complex
180 tabs Vitamin C
120 tabs Ostematrix/Calcium

(+Energizing Soy Protein )

Preggy Mom 2nd & 3rd trimester

Set Preggy Mom 1st trimester with
90 tabs Omega Guard
Full pack

Jadi,jika anda berminat untuk mencuba mana-mana set di atas, bolehlah hubungi saya Lieya di 019-3160078.
Hadiah menarik menanti anda..Dapatkannya sekarang juga....

No comments:

Post a Comment