salam untuk rakan2 budiman,

Dari Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: Seorang mukmin selepas kematiannya akan terus mendapat ganjaran daripada amal kebaikannya iaitu melalui ilmu yang dipelajari lalu diajarkan kepada orang lain dan terus disebarkannya. Anak-anak yang soleh yang ditinggalkan. Al-Quran yang diwariskan atau masjid-masjid yang dibinanya atau rumah-rumah musafir diperjalanan yang didirikannya atau anak-anak sungai yang dialirinya atau sedekah yang dikeluarkan daripada hartanya ketika sihat dan hidupnya yang berterusan selepas kematiannya. (HR Ibnu Majah)

Terima kasih di atas sokongan kepada pihak kami yg masih mentah ini.

Selamat menjamu mata....


Friday, June 24, 2011

Performance Drink

Testimoni ni saya amik dari rakan EUPHORIA saya, Tuty Rahiza
Mari kita tengok testomoni beliau dan suami tentang SHAKLEE Performance Drink..

Saya sangat berpuashati dengan Shaklee dan mahu suami saya juga merasai kebaikan Shaklee. Bukan mudah ya untuk mengajak suami kita menelan pil-pil walaupun sekadar B-complex dan vitamin C kerana suami saya tidak suka menelan ubat. Setiap hari saya sediakan pil box dan pil box akan kembali ke tangan saya seperti mana saya sediakannya. Tidak terusik pun isinya. Akhirnya, suami saya telah menjumpai produk Shaklee kesukaannya iaitu  PERFORMANCE DRINK (PD).


Incik N (suami saya) bekerja sendiri dan berada di jalan raya hampir sepanjang hari. Perjalanan memakan hampir 200km setiap hari. Sudah tentulah badan jadi letih. Jadinya, saya akan bancuhkan PD dalam 1botol air untuk bekalan semasa berkerja. Setelah beberapa hari, Incik N memberitahu badannya sudah tidak berapa letih. Saya pun lihat muka suami saya kurang letih dan lebih ceria.

Oh, Incik N juga mempunyai hobi berbasikal. Sebelum saya bersalin, hampir setiap minggu Incik N akan berkayuh bersama-sama rakan seangkatan. Bukan berkayuh keliling taman ya. Mereka berkayuh jarak jauh. Antaranya daripada Puncak Alam ke Pantai Jeram sejauh 45km pergi dan balik. Menaiki bukit ke kampus UiTM Puncak Alam. Jalan ke kampus itu boleh dikatakan seperti mini genting highland yang memerlukan pendakian mencabar. Naik kereta pun terasa tinggi sungguh bukit itu.

Selama saya cuti bersalin, Incik N memang bercuti terus daripada berkayuh basikal. Hampir 2 bulan lebih. Semalam, Incik N ikuti satu ekspedisi berbasikal daripada UKM ke Bagan Lalang sejauh 90km pergi dan balik bermula daripada pukul 8 pagi.Perjalanan sehala sahaja memakan masa 4 jam lebih. Saya berasa risau kerana Incik N sudah lama tidak berlatih dan sebelum ini, Incik N akan mengadu keletihan apabaila pulang berbasikal. Paling teruk apabila kadangkala kakinya kejang semasa berkayuh.

Saya bancuhkan 3 liter air PD untuk bekalannya dan berdoa segalanya berjalan lancar. Mestilah risaukan sebab berkayuh dalam cuaca yang panas terik. Kita naik kereta dengan penghawa dingin pun rasa letih dan haus bila tengah hari.

Nak tahu apa reaksi Incik N selepas kembali daripada ekspedisi?

Saya      : Abang Ok tak? Kaki kejang tak?
Incik N   : Abang Ok je..Badan pun tak letih sangat. Yang best tu, kaki tak kejang.
Saya      : Alhamdulillah.
Incik N    : Abg N**r dengan Abg F***i pun hairan yang abang boleh kejar. 
               Abang bagitahu la yang Abang ambil air PD.

Tersenyum lebar saya mendengarnya. Dalam geng basikal tu, Incik N antara yang terkebelakang sebenarnya. Memang Incik N sudah jatuh hati dengan PD sebab jika saya terlupa, dia akan mengingatkan untuk membuat air PD untuknya.

Apakah Performance Drink?

Penghidratan lebih cepat berbanding air (Oren)
Bekerja atau bersukan menyebabkan kekurangan nutrisi penting dalam tubuh. Shaklee Performance merupakan pilihan paling ideal yang berupaya menghidrat lebih cepat berbanding air dan membekalkan tenaga untuk kegiatan harian anda.

  •      OptiCarb pilihan eksklusif untuk tenaga yang berpanjangan
  •    Membekalkan bendalir dan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah penyahidratan*
  •      Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga,otot dan paras bendalir yang perlu bagi penghidratan yang wajar


Siapa yang digalakkan untuk mengambil Performance Drink?

  •   Anda yang berkerja di bawah matahari terik
  •   Anda yang sentiasa lesu dan lemah badan
  •   Ibu mengandung atau menyusu
  •  Anda yang demam dan selesema. 
  •  Anda yang selalu bersenam dan bersukan termasuk ahli sukan
  •  Anda yang mengidap penyakit kencing manis
  • Anda yang mengalami citit-birit 
So, bersempena dengan Ramadhan semakin hampir, anda juga boleh mencuba Performance Drink ini supaya anda lebih kekal bertenaga di siang hari sepanjang berpuasa, di samping boleh mengelakkan dehidrasi.
Berminat untuk mencuba, boleh hubungi saya di 019-3160078 sekarang juga.

No comments:

Post a Comment